Mistery Pluk

Zoals sommigen van jullie wel weten doe ik inmiddels alweer voor het 12e jaar de licht & geluid techniek voor de musicalgroepen van het Jongerencenrum Muskieto.
Inmiddels is alweer enkele weken geleden het Musical seizoen weer begonnen. althans, voor de tweede groep. De eerste groep is afgelopen donderdag pas begonnen.

De eerste les is altijd een leesrepetitie. Dit heeft drie doeleinden:
1. De nieuwe kids lezen het script en krijgen zo te weten hoe het stuk er uit zal gaan zien;
2. De kids krijgen een beeld van welke drie rollen ze het liefst zouden willen spelen, wat ze dan ook aan het einde van deze les op papier inleveren;
3. Wij krijgen een beeld van de “kwaliteiten” van de kids.

Dit seizoen doen we een musical gebaseerd op Pluk, in twee delen.

Wat was nou het geval?

Tijdens de eerste les van Groep 2 waren van de normaal 12 aanwezigen er maar 10.
Van deze 10 heeft er maar ééntje aangegeven graag Pluk te willen spelen, maar bij haar hadden we al een andere rol in gedachten.

Wat hebben we nou gedaan?
We hebben de rol van Pluk aan een van de “onbekenden” gegeven, simpelweg op basis van een gesprekje over de telefoon. Een uitdaging? Jazeker!
Maar, nu inmiddels alweer twee repetities verder zeer zeker geen verkeerde keuze :-).

Ben benieuwd of de gemaakte rolverdeling bij Groep 1 volgende week net zo goed in z’n plaats valt als bij Groep 2.