Ik sta op de Grote Markt, waar ben jij?

Die vraag heb ik nou al twee keer telefonisch gekregen.

Geheel tegen mijn traditie in onderneem ik dit jaar geen persoonlijke actie voor Serious Request. Waarschijnlijk ga ik zelfs niet eens kijken dit jaar…

Wel wil ik even van de gelegenheid gebruik maken het volgende persbericht te spammen:

————————–
Hyven voor het Glazen Huis

Een plaatje aanvragen via de hyvespagina van Serious Request. Dat kan dit jaar voor het eerst door een tool dat is ontworpen door Arno Wilkens, student mediatechnologie aan Hogeschool Utrecht (HU).

De vijfdejaars aan de HU studeert af bij het beroemde Glazen Huis, dat dit jaar in Breda staat. 3FM-dj’s Coen Swijnenberg, Paul Rabbering en Giel Beelen sluiten zich vanaf vrijdag 19 december zonder eten zes dagen op om donaties te werven voor het Rode Kruis.

Wilkens ontwierp meerdere technische snufjes voor de hyvespagina van Serious Request (seriousrequest-3fm.hyve.nl), zoals een game waarin de speler als vluchteling een kamp moet zien te bereiken. Daarnaast zorgde hij er voor dat gevers een ‘skinpimp’ van hun hyve kunnen krijgen: een persoonlijke achtergrond voor hun pagina. Verder regelde hij dat de foto van de donateur tijdens tv-uitzendingen wordt vertoond, met vermelding van de bijdrage.

Ook enkele andere studenten mediatechnologie van de HU zijn betrokken bij Serious Request. Zij maakten het vluchtelingenspel dat op de Grote Markt in Breda wordt gespeeld en zorgden er voor dat donateurs die een bedrag in de brievenbus van het Glazen Huis doen een geprinte foto van zichzelf meekrijgen.

Tijdens de 3e editie van Serious Request in 2006 was Wilkens ook betrokken. Met andere studenten van zijn opleiding ontwikkelde hij een game die naast het Glazen Huis stond. Op een loopband konden mensen lopen en spelen om 36 miljoen landmijnen te ontwijken. De game was een groot succes en haalde ruim € 24.000 op.
————————–

Vergeet niet te doneren hè!