Dag 2: Varen, varen over de baren. Varen, varen over de zee.

Dag 2 begon vroeg. In het begin van de nacht was Nova aan het spoken, de rest van de nacht hebben Silvia en ik ook niet echt geweldig geslapen, maar toch hebben we om 6 uur het licht maar aangedaan om langzaam op te staan etc etc:

06:00 Licht aan
07:00 Nova uitlaten
08:20 Ontbijt, daarna wandeling met Nova

IvyBridge Breakfast

Continental Breakfast


09:30 Uitgecheckt bij hotel, shoppen in Fishguard
11:00 Naar de haven
12:05 Check-in

13:00 Boarding deel 1
13:35 Boarding deel 2, Nova in kennel

14:30 Vertrek boot
Regelmatig naar de Pet Cam gekeken tegenover de receptie:

18:05 Aankomst
18:24 Van de boot

19:03 Pitstop, tanken
21:15 Tesco
21:37 Verder rijden
23:06 Staan ineens stil in een file
23:12 Oom Agent verteld dat door een “Serious accident earlier this evening the road has been closed for the night”. We moeten omrijden via een bergweggetje…

Oorspronkelijke route


Omleidingsroute

Zie je hoe volgens Google Maps de omleidingsroute “maar” 25 minuten langer zou duren? Daarbij gaan ze er kennelijk van uit dat je op dit soort wegen, midden in de nacht als het pikkedonker is dus, “gewoon” gemiddeld 80km/h kan rijden… Never nooit niet dus hè 😛

Ik zie nu trouwens pas dat ik geen screenshots heb gemaakt van de bochtige stukken, maar die waren er dus ook, zelfs stukken waar je een stuk of 10 slingerbochten achter elkaar had, terwijl we bergafwaarts gingen… M’n remschijven gloeide zo onderhand.

Ik heb ook een video van 11 minuten waarop je goed kan zien hoe zo’n bergpas er ‘s nachts uit ziet, maar die zit nog in de transcodering en moet daarna via een trage verbinding geupload worden. Gaat nog even duren dus.

00:20 Eindelijk weer op een normale weg
01:30 Thuis

Ter info: normale ETA was 23:40…

Nog even een uurtje rustig gezeten, toen wat spullen uit de auto gehaald (maar lang niet alles uiteraard) en naar bed gegaan.

Edit: Meer informatie over het ongeluk hier, hier en hier.